Існує думка про самодостатність SMM і смерті SEO. Це неправда. Соціальний маркетинг і пошукова оптимізація можуть працювати разом. Це називається «маркетинг натовпу».

В офлайні і онлайні дуже багато реклами: білборди, сітілайти, банери, тизери, конкурси з айпадами та інше. В сумі вони створюють інформаційний шум.

Шум відштовхує людину від здійснення покупки. Тому що йому складно розібратися у всіх «вигідних і ексклюзивних пропозиціях тільки для вас». Він все частіше покладається на думку друзів і експертів. Сарафанна реклама перемагає пряму рекламу в питаннях ROI.

Репутація реклами давно «підмочена». В умовах постійного зростання соціальних комунікацій та швидкого доступу практично до всіх думок, на перше місце виходить саме «маркетинг натовпу».

На практиці це виглядає так. Якийсь чоловік у своєму акаунті в Twitter задає питання: «Друзі, автомобілісти, порадьте, що мені купити: L-us або M-es?». Реклама обох брендів не допомогла йому скласти свою думку. Він розраховує на допомогу людей, у яких вже є автомобілі. Вони - експертний натовп.

Пояснюю на підставі існуючого наукового експерименту. Група вчених зібрала в одному приміщенні досвідчених м'ясників. Показала їм тушу бика. М'ясники без проблем «на око» визначили точну вагу туші. Тому що щодня кожен з них має справу з тушею бика.

Тепер знову до автомобілів. Припустимо, ви продаєте «M-es». Ваша перша задача - побачити вказане повідомлення в Твіттері. Для цього існують інструменти моніторингу. Іноді достатньо пошуку всередині самого Твіттера, а часто потрібні спеціальні сервіси. Наприклад, Tagboard, LiveTweet, Tweetdeck.

Друге завдання - мати при собі набір готових раціональних аргументів для відповіді на питання «Чому потрібно купити M-es?». Під раціональними мається на увазі, наприклад, такі: «Гальмівна система цього автомобіля дозволяє утриматися на крижаній дорозі, бо в ній використана така-то технологія». Тобто, потрібно відповісти потенційному покупцеві максимально точно. Слід орієнтуватися на його реальні потреби. Можна (часто - краще) говорити від імені офіційного представника бренду, його дилера, і так далі.

Третє завдання - контролювати дискусію. Ясна річ, не можна грубити, нешанобливо ставитися до конкурентів і так далі. Потрібно дотримуватися правил ввічливої бесіди, намагатися надати людині максимум правдивої інформації.

Здається, що це банальний SMM, але розміщене в пості посилання привносить в соціальний маркетинг важливий фактор пошукової оптимізації - SEO. Розміщуйте посилання на опис автомобіля, відеоролики з його оглядами, і так далі. Тобто, ведіть покупця на потрібні вам сторінки. Google це оцінить в ранжируванні сайтів по конкретним запитам.

В описаних завданнях немає нічого складно. Принаймні, в цьому окремому випадку. «Маркетинг натовпу» заснований на простоті і масштабі. Ясна річ, що продаючи популярний бренд автомобіля, вам мало Твіттера. Потрібні форуми і блоги, Facebook і Google Plus. Всі ресурси, доступні для діалогу між різними людьми на потрібну вам тему.

Це список основних інструментів «маркетингу натовпу»:

1.Google. Пошук питань та відгуків про товар на сайтах і форумах.
2. Google Alerts і Talkwalker. Сповіщення про нові відгуки і питання.
3. Disqus. Відстеження коментарів про товар в блогах.
4. Крібрум. Моніторинг соціальних мереж і форумів.
5. Tagboard, LiveTweet, Tweetdeck. Моніторинг соціальної мережі Twitter.
6. Facebook, Google Plus, Вконтакте, Twitter. Комунікації з потенційними клієнтами.
7. Google Analytics. Аналіз переходів на сайт з товаром і поведінки споживачів на цьому сайті.
8. LiveInternet. Пошук майданчиків, відповідних вашій тематиці.

Список інструментів можна коригувати під власні потреби, доповнюючи новими сервісами та додатками або, навпаки, скорочуючи їх число. Наприклад, якщо ви не бажаєте розмовляти з потенційними клієнтами в Twitter, то можете прибрати зі списку будь-які інструменти для моніторингу записів у цій мережі.

Список завдань, які вирішує «маркетинг натовпу»:

1. Фактичний продаж. Ви розмовляєте в соціальній мережі або блозі з потенційним покупцем;

2. Збільшення трафіку на сайт (SEO). Вказуєте посилання на потрібний вам сайт;

3. Реагуєте на відгуки покупців і слова конкурентів (SMM). Ви завжди в діалозі, в якому обговорюють ваш бренд;

4. Збільшує впізнанність бренду (SMM). За допомогою розмови про нього і розміщення посилань на нього.

Фактично можна почати з нуля. Підібравши основні майданчики, сайти, форуми, блоги, соціальні групи і починати вести діалог з вашою цільовою аудиторією, заробляючи тим самим звання експерта.